Karperkrant.nl

2 Maanden cel

maandag 12 april 2010
Sterke Visverhalen.nl, dé site als je ff heel hard wilt lachen om de meest hilarische visverhalen allertijden. Wij moesten om dit verhaal wel heeel hard lachen! Of het waar is, daar kun je je bedenkingen bij hebben..maar spraakmakend is ie zeker!

Nachtvissen in China

Het was 3 uur 's middags. Chi Wa Michalie en Chang Hang Wang vroegen ofdat ik mee ging vissen in het meer Chakueela. Dat wilde ik natuurlijk wel, want zeg nou zelf ik ben toch de meester visser van China. Ze noemen mij niet voor niks: Chi Woenga Visa Lagunga Chi Wang. We hadden de wekker om 2 uur 's morgens gezet en we doken vroeg onder de wol. Of hoe we dat in China zeggen Hinguen. Ik heb heel mijn leven in Nederland gewoont, maar voor een zakenreis overnacht ik een week in China. Hier heb ik Chi Wa Michalie en Chang Hang Wang ook ontmoet. Ik lach ze altijd uit om hun ogen, maar dat zeg ik altijd in het Nederlands zodat ze het niet verstaan. Anders oefenen ze hun Chinese vecht kunst op mij uit.. Maar dit is weer een heel ander verhaal.

Ik stond dus op om 2 uur en liep richting het meer Chakueela. Hier waren mijn vrienden al druk bezig. Ze hadden een bamboestok met een touwtje eraan in het water liggen. Daar kwam ik dan met mijn hengel van 8000 euro. Ik had een hele kar bij met visspullen, zoals alle echte vissers dit hebben. In Nederland woont ook een visvriend van mij, die is zo dik dat we hem altijd als lokaas gebruiken. Maar dat is alleen als we op piranha's gaan vissen. Maar ook dit is weer een ander verhaal. Ik gooide mijn werphengel in het water en zette een krukje op. Ik plofte me hierop neer en keek naar mijn vrienden. De een stond met zijn hengel op het land te vissen. Zijn dobber lag in een boom, want met zo'n dichtgeknepen ogen zie je natuurlijk niks in het donker. Chang Hang Wang was hiervoor het levende bewijs.

Op dat moment gebeurde het, mijn dobber ging omlaag. Ik trok eraan, maar ik was niet sterk genoeg. Ik besloot de hengel aan Chi Wa Michalie te geven, zodat ik in het water kon duiken. Ik trok mijn kleren uit en dook zonder twijfel het water in. Ik volgde de lijn en kwam bij de vis terecht. Ik pakte het met beide handen vast, maar hij beet zich los. Wat was het? Een verdwaalde Japanse vechtvis? Ik wist het niet, maar een ding wist ik wel. Het was een grote vis en verekte sterk. Ik vroeg Chang Hang Wang mij een mes te gooien. Dit deed hij, maar zoals ik al eerder vertelde is hij slecht ziend met zijn spleetogen. Hij gooide zijn mes dus in het meer, ver van mij vandaan. Ik wist dat ik er alleen voor stond. Ik raapte al mijn moed en pakte het beest met 2 handen vast en gooide het op het land.

Het was een gigantische karper! Ik nam hem mee naar mijn onderkomen en liet mijn 2 vrienden daar alleen. Ik wou namelijk niet dat zij met de eer gingen strijken. Ik moest de volgende dag weer terug naar Nederland, dus ik deed de vis in mijn koffer. Ik vertrok met de taxi naar het vliegveld. Daar werd ik aangehouden voor het in bezit hebben van een zeldzame vissoort. Deze grote is zeer en zeer zeldzaam in dat China. Ik heb twee maanden in een krappe cel gezeten, met 4 mensen erin. Toen werd er geld betaald en was ik vrij. Het was verschrikkelijk in de cel, maar het was het waard. Jammer genoeg geloofd niemand mij, omdat de vis is afgepakt daar en opgegeten door de piloten die daar pauze hadden.

Groeten de beste visser van China